Nemůžu v 3Ds maxu používat textury ve formátu *.dds.
Tenhle problém se týká hlavně operačních systémů Windows Vista a Windows 7. Naštěstí ale má až nečekaně snadné řešení:
Jděte do C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\stdplugs\dxplugins a přesuňte soubory dds.bmi a dxDDS.bmi do C:\Program Files\Autodesk\3dsMax8\stdplugs\ (64-bitové systémy používají \Program Files (x86)\).
Jak lépe texturovat?
V záložce Ke stažení v podsekci Editor & 3Ds max najdete návod na lepší texturování pomocí UVW Mappingu. Druhou možností je Unwrap UVW, což je pokročilejší možnost.
Jaké textury používat a s jakými rozměry?
Textury mají hned několik parametrů, kterými by jste se měli řídit.
1) Formáty: Textura pro *.bes objekt musí být ve formátu *.dds, *.tga nebo *.bmp. Jiné formáty nejsou podporovány. Vždy (kromě bitmap a třeba obloh) používejte formát *.dds! S *.dds texturami můžete pracovat například ve freewarovém program XnView, který je i v češtině. Výhodou *.dds je, že v porovnání s *.bmp a *.tga je jejich velikost několikanásobně menší a kvalita zůstává dobrá.
2) Rozměry: Z důvodů využívání technologie DirectX ve hře musí mít textury rozměry, které odpovídají mocninám čísla 2 - např. 64 (26) x 128 (27). Čtvercové rozměry nejsou podmínkou.
3) Jaké rozměry používat: Aby nebyla mapa po finalizaci zbytečně velká, používejte pro textury formát *.dds a přizpůsobte jejich rozměry potřebám objektů - asi takhle:
Pro velkoplošné terény a pro detailní obrázky (do TV, mapa) - do 512 x 512.
Pro větší objekty typu zeď, zem, voda, méně detailní obrázky - do 256 x 256.
Pro středně velké objekty typu skříň, bedny, barely, velká krabice - do 128 x 128.
Pro malé objekty typu rádio, malá krabice, CD, kniha - do 64 x 64.
Pro čistě jednobarevné textury (např. z malování) - stačí i 4 x 4 - minimální rozměr vůbec!